Voor ondernemers zijn Facebook, Instagram, Twitter en andere kanalen niet meer weg te denken. Toch kan het social media beheer best wel eens lastig zijn. Het grote voordeel van het gebruik van deze mediavormen is dat je er in principe niets voor hoeft te betalen, tenzij je natuurlijk besluit om betaalde advertenties te geen plaatsen. Tegelijkertijd kun je precies jouw doelgroep bereiken, de mensen die echt zitten te wachten op updates over nieuwe producten die je hebt en acties die je wilt houden. Gratis reclame maken is natuurlijk altijd ideaal! Bovendien is het fijne van zelf aan de slag gaan met social media beheer dus dat je heel direct jouw klanten en potentiële klanten kunt bereiken, dat je ook interactie met hen kunt hebben, iets wat geen mogelijkheid is als je gebruik maakt van andere reclamemiddelen, dan is het toch eigenlijk altijd eenrichtingsverkeer. Zowel voor kleine, beginnende bedrijven komt het gebruik van deze mediavormen goed van pas, als voor de grote multinationals. Ook zij houden graag op deze manier contact met hun klanten. Social media beheer goed uitvoeren kan je dus vele voordelen opleveren!

Zelf social media beheer doen?

Zitten er ook nadelen aan? Jazeker, het social media beheer kan best veel tijd gaan kosten. Lang niet alles wat je op bijvoorbeeld Facebook doet is even effectief. Daar kun je zelf best wel achter komen, maar dit betekent wel dat jij je echt in het onderwerp in moet lezen. Zo moet je bijvoorbeeld een klein beetje snappen hoe de algoritmes werken die deze mediakanalen gebruiken. Ook moet je weten op welke momenten jouw volgers online zijn, om hen zo direct mogelijk te weten bereiken. Dergelijke zaken kun je achterhalen via de statistieken, die Instagram en Facebook bijvoorbeeld standaard bieden aan ondernemers met een minimum aantal volgers. Maar je social media beheer aan laten sluiten op deze statistieken, dat is natuurlijk nog weer een heel ander verhaal. Het kost gewoon veel tijd om in de gaten te houden wat het beste moment is om iets te plaatsen en ook om te achterhalen welk soort posts het meest effectief zijn. Hoe bereik je nu zoveel mogelijk mensen in één keer, zonder dat je daarvoor een betaalde advertentie moet plaatsen? Dat is natuurlijk iets wat iedereen die zich bezighoudt met social media beheer afvraagt, want als je dat weet, dan kun je heel gericht aan de slag gaan.

Uitbesteden

Heb jij zelf helemaal geen tijd hiervoor of heb je gewoon eigenlijk te weinig verstand van social media beheer? Dan kun je dit ook uitbesteden. Veel mensen hebben er geen idee van dat dit een optie is, maar er zijn tegenwoordig echt mensen die zich hierin gespecialiseerd hebben en zich voor hun werk bezighouden met dergelijke communicatiemiddelen. Je kunt het bijvoorbeeld overdragen aan Social Business Kees, op die manier weet je zeker dat jouw social media beheer zo efficiënt en effectief mogelijk aangepakt wordt en jij houdt dan zelf tijd over voor het doen van je eigenlijke werktaken. Want je was natuurlijk geen eigen onderneming begonnen om steeds maar nieuwe posts te moeten verzinnen en plaatsen. Als je kiest voor Social Business Kees, dan kun je kiezen uit verschillende pakketten, te weten:

  • brons
  • zilver
  • goud

Bij alle drie wordt het beheer afgestemd op jouw behoeften en wordt er maatwerk geleverd. Ook worden er altijd vier berichten per week voor je geplaatst. Wat echter verschilt is hoe vaak er met jou gebrainstormd wordt. Bij zilver en goud worden er bovendien ook betaalde advertenties geplaatst. Met behulp van Kees, haal jij dus echt zoveel mogelijk uit je social media beheer! Kijkt u ook eens op socialbusinesskees.nl.